Får jag presentera...

...det senaste tillskottet i min lilla råttpopulation:
Från vänster: Rackarns Krakel Spektakel (blue agouti, rex) och Rackarns Filip Glad (black)

Krakel Spektakel (t vä) och Filip Glad (t hö) äter mat.
(Beklagar den lite dåliga bilden men det är hittills den enda hyfsade där jag lyckats fånga dem bägge på samma - de är riktigt aktiva! )

Att välja bland alla underbaringar var inte det lättaste... När jag åkte dit var jag iallafall tämligen säker på att en av grabbarna jag skulle komma hem med skulle vara en agouti; dels var det dem det fanns flest av, och dels var det ju en efterträdare till Tidus jag var där för, inte sant? Men det klickade inte alls mellan mig och agoutihannen som var över åt mig; han  var alldeles för aktiv för min smak, ville inte sitta stilla en sekund (inte hos mig iallafall) och...nej, det kändes inte rätt, helt enkelt. Så jag gick idka lite "byteshandel" med Hannah och så kom det sig att det istället blev blue agouti-hannen Krakel Spektakel som fick följa med mig hem. :) Från början hade jag dock valt namnent Nicko Ticko Tinn, men han kändes inte alls som en sådan - däremot väldigt mycket som en Krakel Spektakel. Jag har en känsla av att det bara är en tidsfråga innan han "hänger och slänger uti en gardin" ... ;) Så han fick byta namn, och det passar honom verkligen; han är ett Rackarns Spektakel - på bästa tänkbara sätt! :)

Lite bilder från bebishämtningen:

Pernilla med sina bebisgrabbar Opsis Kalopsis och Agare Bagare Kopparslagare.
Pernilla med sina ungar ur Lennart Hellsing-kullen. 081012


Hannah med en av sina agoutigrabbar


...och Sipa Lipa Lakritspipa trivdes som synes väldigt bra med sin nya matte... :)



Kommentarer
Postat av: Paula

Du kan plocka bort alla frågetecken för visst är det Hannah / och visst stavar hon så! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback