Vad har jag i buren egentligen?!

Ja, den frågan väcktes av ett inlägg på R8forum.
Jo, i buren har jag för tillfället en Final Fantasy-figur, en årstid alternativt en fiktiv kommisarie, och så ett... busfrö? Med andra ord en Tidus, en Winther & en Trolltyg. Tidigare har buren även bebotts av två porrstjärnor (!), Rocco & Rodney, och så ett gäng "svensson-råttor" vid namn Jonas, Mattias och Berit. En tjej med det lite mer exotiska namnet Donna har det också funnits.

Varför har de då fått dessa namn? Tja, Mattias & Berit var egentligen min systers råttor, så varför de hette som de gjorde får stå för henne. :) Minns inte varför Jonas, som var min första råtta, fick heta just Jonas, jag gillade väl namnet, antar jag. Donna fick heta Donna för att det var ett fint namn, helt enkelt.
Bröderna Rocco & Rodney fick sina namn av att de hade så stora pungar, alltså blev det porrstjärnenamn. Inte helt logiskt kanske, men men... ;)
Tidus var redan döpt när jag fick hem honom, och det namnet kom att hänga kvar.
Winther fick heta Winther för att han är mink hooded, på något vis gjorde jag kopplingen mink + vinter. Trolltyg är agouti hooded, alltså "viltfärgad", vilket jag förknippade med skog, natur och "trolltyg".

Så nu vet ni vad jag har och har haft i buren. :)
Fast för att vara korrekt, så är det ju numera burarna, eftersomTidus och Trolltyg inte kom överens längre när Tidus blev gubbe. :( Nåja, det innebär ju också att Tidus får ha all sin goda pensionärsmat ifred och har allt bekvämt inom tasslängds avstånd, jag tröstar mig med det. Jag tror faktiskt förlusten är störst för Trolltyg (och delvis Winther också, men han är lite mer laid back), Tidus var ju hans stora förebild en gång i tiden... Kanske var det det som ställde till det, han klarade inte av att se Tidus "svag" och kände sig tvingad att ta på sig ett ansvar han inte var mogen för egentligen. Tråkigt är det i alla fall.... :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback